Gullmynter: Forskjell mellom sideversjoner
(7 mellomliggende revisjoner av samme bruker vises ikke) | |||
Linje 3: | Linje 3: | ||
== Gullmyntsystemet == | == Gullmyntsystemet == | ||
Det er tre krav som du er nødt til å bli møtt før du kan produsere en adelsmann. | |||
1. Du trenger nok gårdsplass - [[Adelsmann|adelsmenn]] krever 100 gårdsplasser for å kunne produseres. | |||
2. Du er nødt til å ha nok lagra gullmynter. Disse lager du i [[akademi|akademiet]] og en normal kostnad for de er {{res|28000|30000|25000}}. Den første adelsmannen du produserer krever 1 gullmynt, den andre 2 osv. Dette betyr at etter at du har produsert din tredje adelsmann har du preget totalt 6 gullmynter (1 + 2 + 3 = 6). | |||
[[File: | 3. Du trenger nok ressurser til å produsere en adelsmann: {{res|40000 |50000|50000}}. | ||
Etter hvert som en verden blir eldre, kan kostnaden på gullmynter bli redusert av CM (Community Manager). Noen verdener derimot starter kanskje med billigere pris på gullmynter. | |||
[[File:Gullmynter.png|500px|center|thumb|link=|Et eksempel på hvordan akademiet ser ut med gullmynter.]] |
Siste sideversjon per 9. des. 2013 kl. 00:39
Gullmyntsystemet er en av to mulige innstillinger som blir brukt på verdener. Den andre muligheten er pakkesystemet.
Gullmyntsystemet
Det er tre krav som du er nødt til å bli møtt før du kan produsere en adelsmann.
1. Du trenger nok gårdsplass - adelsmenn krever 100 gårdsplasser for å kunne produseres.
2. Du er nødt til å ha nok lagra gullmynter. Disse lager du i akademiet og en normal kostnad for de er 28000 30000 25000. Den første adelsmannen du produserer krever 1 gullmynt, den andre 2 osv. Dette betyr at etter at du har produsert din tredje adelsmann har du preget totalt 6 gullmynter (1 + 2 + 3 = 6).
3. Du trenger nok ressurser til å produsere en adelsmann: 40000 50000 50000.
Etter hvert som en verden blir eldre, kan kostnaden på gullmynter bli redusert av CM (Community Manager). Noen verdener derimot starter kanskje med billigere pris på gullmynter.