Kontoadmin: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Tribalwars Wiki NO
Til navigasjon
Ingen redigeringsforklaring
 
(62 mellomliggende versjoner av 2 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
Kontoadmin er en betalt utvidelse til premiumkontoen som har som funksjon å hjelpe deg og holde styr på kontoen din når du begynner å få en stor konto. Når det er sagt så er den kun gyldig fra du får 20 landsbyer.  
Kontoadmin er en betalt utvidelse til premiumkontoen som har som funksjon å hjelpe deg og holde styr på kontoen din når du begynner å få en stor konto. Kontoadmin er derfor ikke tilgjengelig før du har fått 20 landsbyer.


Du kan aktivere Kontoadmin ved å bruke premiumpoeng. For å aktivere gjør du følgende; klikk på "premium" menyen inne på spillet og klikk på "kontoadmin" som skal ligge i den listen.
Du kan aktivere kontoadmin ved å bruke premiumpoeng. For å aktivere gjør du følgende; klikk på "premium" menyen inne på spillet og klikk på "kontoadmin" som skal ligge i den listen.
 
Velg så hvor lenge du ønsker å aktivere kontoadmin. Du kan velge mellom 30 dager (200 premiumpoeng) eller 14 dager (100 premiumpoeng).




Linje 12: Linje 14:
[[File:overview_plunder.png|right|frame]]
[[File:overview_plunder.png|right|frame]]


Denne widjet kan bli brukt samtidig som [[#Farm Assistant|Farme assistent]] for å lettere kunne sende nye farmeangrep til byer du nettopp har plyndret. Den viser også barbarlandsbyer/gråbyer som du nettopp har angrepet og plyndret ressurser fra.
Denne widgeten kan bli brukt samtidig som [[#Farmeadmin|farmeassistent]] for å lettere kunne sende nye farmeangrep til byer du nettopp har plyndret. Den viser også barbarlandsbyer/gråbyer som du nettopp har angrepet og plyndret ressurser fra.


For mer informasjon om  '''A''', '''B''' og '''C''' ikonene, vennligst sjekk ut  [[#Farm Assistant|Farme assistanse hjelp]].
For mer informasjon om  '''A''', '''B''' og '''C''' ikonene, vennligst sjekk ut  [[#Farmeadmin|hjelp til farmeassistent]].


==Landsbyoversikt==
==Landsbyoversikt==
[[File:overview_village.png|right|frame]]
[[File:Landsbyoversikt.png|right|frame]]
I landsbyoversikt panelet vil fargede prikker indikere statusen på din troppeadmin, landsbyadmin og markedsadmin. En grønn prikk betyr at admin er aktiv på den byen. En grå prikk betyr at ingen ordrer har blitt gitt og en gul prikk betyr at landsbyen blir administrert, men at den foreløpig står på pause.
I landsbyoversikt panelet vil fargede prikker indikere statusen på din troppeadmin, landsbyadmin og markedsadmin. En grønn prikk betyr at admin er aktiv på den byen. En grå prikk betyr at ingen ordrer har blitt gitt og en gul prikk betyr at landsbyen blir administrert, men at den foreløpig står på pause.


Linje 23: Linje 25:


==Byggemaler==
==Byggemaler==
[[File:overview_template.png|right|frame]]
[[File:Maler.png|right|frame]]


Oversikten for byggemaler gir deg en oversikt over alle dine [[#Landsbyadmin|landsbyadmin]] maler.
Oversikten for byggemaler gir deg en oversikt over alle dine [[#Landsbyadmin|landsbyadmin]] maler.
Linje 30: Linje 32:


==Advarsler og anbefalinger==
==Advarsler og anbefalinger==
[[File:overview_warning.png|right|frame]]
[[File:Advarsel.png|right|frame]]
La oss si at din gård er helt full eller varehuset ditt er full, da vil du kunne få beskjed om det her.
La oss si at din gård er full eller at varehuset ditt er helt fullt, da vil du kunne få beskjed om det her.


=Varslinger=
=Varslinger=
I varslingsvinduet kan du sette opp kontoadmin til å sende deg en e-mail når du har nye innkommende angrep. For å aktivere angrepsvarslinger krysser du av i boksen hvor det står "aktiver angrepsvarsling". Når du klikker der vil du også få muligheten til å finpusse dine valg.
I varslingsvinduet kan du sette opp kontoadmin til å sende deg en e-mail når du har nye innkommende angrep. For å aktivere angrepsvarslinger krysser du av i boksen hvor det står "aktiver angrepsvarsling". Når du klikker der vil du også få muligheten til å finpusse dine valg.


[[File:attack_notifications.png|500px|frame|center]]
[[File:Varslinger.png|500px|frame|center]]


Valgene er lagt opp i to grupper.
Valgene er lagt opp i to deler.
==Hvor ofte ønsker du å motta dine varslinger?==
==Hvor ofte ønsker du å motta varslinger?==
Den aller første delen av skjemaet handler om vilkår som sier at du ønsker å motta varslinger ved angrep.
Den aller første delen av skjemaet handler om vilkår som sier at du ønsker å motta varslinger ved angrep.
<table>
<table>
Linje 52: Linje 54:
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Varsle mer hver ''(xx)'' time.'''</td>
<td>'''Varsle hver ''(xx)'' time.'''</td>
<td>Du vil motta en varsling per antall ''(xx)'' av timer spesifisert.</td>
<td>Du vil motta en varsling per antall ''(xx)'' av timer spesifisert.</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Kun send varsling dersom jeg ikke er logget inn.'''</td>
<td>'''Kun send varsling dersom jeg ikke er pålogget'''</td>
<td>Dersom huket av vil du kun motta varsling dersom du ikke er logget på.</td>
<td>Dersom huket av vil du kun motta varsling dersom du ikke er pålogget.</td>
</tr>
</tr>
</table>
</table>


==Hvordan skal angrepene grupperes?==
==Hvordan skal angrepene grupperes?==
This part of the form handles what you would like to see displayed in your attack Denne delen av skjemaet tar for seg hvordan du ønsker at dine angrepsvarslinger skal bli vist.
Denne delen av skjemaet tar for seg hvordan du ønsker at dine angrepsvarslinger skal bli vist.
<table>
<table>
<tr>
<tr>
Linje 74: Linje 76:
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Grupper angrepene etter landsbyen som blir angrepet'''</td>
<td>'''Grupper angrepene etter landsbyer som blir angrepet'''</td>
<td>Angrep vil de gruppert i forhold til den landsbyen som blir angrepet.</td>
<td>Angrep vil de gruppert i forhold til de landsbyene som blir angrepet.</td>
</tr>
</tr>
<tr>
<tr>
<td>'''Kun vis ''(xx)'' angrep per gruppe.'''</td>
<td>'''Vis kun ''(xx)'' angrep per gruppe.'''</td>
<td>Denne varslingen vil kun inneholde det nummeret som du velger ''(xx)'' for angrep i hver gruppe.</td>
<td>Denne varslingen vil kun inneholde det nummeret som du velger ''(xx)'' for angrep i hver gruppe.</td>
</tr>
</tr>
Linje 85: Linje 87:
= Landsbyadmin =
= Landsbyadmin =


Landsbyadmin kan bli brukt til å automatisere din bygningskøer i dine landsbyer. Du kan velge det eksaks nivået du ønsker på en bygning, og du kan velge rekkefølgen dette skal bli fullført på ved å bruke malsystemet.
Landsbyadmin kan bli brukt til å automatisere dine bygningskøer i landsbyene. Du kan velge det eksaks nivået du ønsker på en bygning, og du kan velge rekkefølgen dette skal bli fullført på ved å bruke malsystemet.


== Administrer maler ==
== Administrer maler ==
Linje 109: Linje 111:
=== Sjekk, gi nytt navn og slett maler ===
=== Sjekk, gi nytt navn og slett maler ===


Under "opprett mal" seksjonen vil du finne en liste over dine eksisterende maler. Bygningsniået som er vist i malen er det nivået som blir å være når landsbyadmin er ferdig med jobbingen på dine landsbyer.
Under "opprett mal" seksjonen vil du finne en liste over dine eksisterende maler. Bygningsnivået som er vist i malen er det nivået som blir å være når landsbyadmin er ferdig med jobbingen på dine landsbyer.


Du kan klikke på [[File:rename.png|link=|alt=Pencil]] ikonet for å gi nytt navn til en mal eller på [[File:delete.png|link=|alt=Cross]] ikonet for å slette. Husk at systemmaler ikke kan gis nytt navn på eller slettes.
Du kan klikke på [[File:rename.png|link=|alt=Pencil]] ikonet for å gi nytt navn til en mal eller på [[File:delete.png|link=|alt=Cross]] ikonet for å slette. Husk at systemmaler ikke kan gis nytt navn på eller slettes.
Linje 139: Linje 141:
== Tildele maler til og administrering av landsbyer ==
== Tildele maler til og administrering av landsbyer ==


Du kan tildele maler til landsbyer eller administrere landsbyer via ''administrer landsby" vinduet.  
Du kan tildele maler til landsbyer eller administrere landsbyer via ''administrer landsby'' vinduet.  


=== Tildeling eller fjerning av maler til en landsby ===
=== Tildeling eller fjerning av maler til en landsby ===
Linje 155: Linje 157:
[[File:am_vm_vm.png|thumb|600px|center|Et eksempel på landsbyadmin hvor en landsby har blitt tildelt ressursmalen og landsbyen er under jobbing.]]
[[File:am_vm_vm.png|thumb|600px|center|Et eksempel på landsbyadmin hvor en landsby har blitt tildelt ressursmalen og landsbyen er under jobbing.]]


=== Pausing and continuing the account manager ===
=== Å pause og fortsette kontoadmin ===


If you want to save your resources in a village then it is possible to pause the Village Manager without having to remove the template.
Dersom du ønsker å lagre dine ressurser i en landsby er det mulig å pause landsbyadmin uten å måtte være nødt til og fjerne malen først.


You can do this in a similar fashion to adding a template to a village, just either select ''Pause'' or ''Continue'' from the drop down box.
Du finner dette valget i samme menyen som hvor du fjerner maler. Eneste du trenger å velge er ''pause'' eller ''fortsett''.  


You can also directly click ''Pause'' or ''Continue'' in the status column for the village.
Du kan også rett og slett bare klikke på ''pause'' eller ''fortsett'' direkte i status kolonnen for den landsbyen.


== General notes ==  
== Generelle notater ==  


The Village Manager will periodically check your building queue and queue new upgrades when possible. It can sometimes take a few minutes for the manager to start queuing buildings after you've assigned a template.
Landsbyadmin vil periodevis sjekke din bygningskø og legge til nye oppgraderinger dersom mulig. Det kan ta noen minutter for landsbyadmin starter en bygningskø etter at du har lagt til en mal.


The manager cannot bypass building, population or resource requirements.
Admin kan ikke omgå bygninger, befolkning eller ressurs krav.  


If a village's warehouse is not large enough for the next upgrade in the build order to be queued then it will attempt to queue a warehouse upgrade.
Dersom en landsby sitt varehus ikke er stort nok for neste oppgradering, vil landsbyadmin prøve å sette varehuset inn i bygningskøen. Det samme går for gården!


Similarly, if the farm is too small it will attempt to queue a farm upgrade.
Landsbyadmin tillater deg å ha opptil 50 bygningsordrer i hver by. Når den er fullført er du selv nødt til å reaktivere den igjen.


The village manager allows you to process up to 50 building orders automatically in each village, after which it will pause and you must reactivate it.
Hvis en landsby som er under oppbygging blir angrepet og bygninger blir revet, så vil dette komme i tillegg til alerede eksisterende bygningsordrer. Byggingen vi derfor stoppe opp når antallet ordrer kommer til 50, og må da startes på nytt.


=Troop Manager=
=Troppeadmin=
The troop manager allows you to automate the recruiting of units, by choosing how many units you want to build in each village. When resources are available, the troop manager will automatically recruit units for you.  
Troppeadmin lar deg automatisere rekrutteringen av tropper ved å velge hvor mange enhter du ønsker skal rekrutteres i hver by. Dersom ressursene som trengs er tilgjengelig vil troppeadmin automatisk rekruttere disse enhetene for deg.


You can apply troop numbers directly to villages, or you can create and save templates to keep for future use, and apply them to villages later.
Du kan legge til antall tropper direkte til en landsby, eller så kan du opprette og lagre en mal til senere bruk.  


==Using the troop manager to recruit units==
==Bruke troppeadmin til å rekruttere tropper==


[[File:troop_manager.png|500px|thumb|center]]
[[File:troop_manager.png|500px|thumb|center]]


In the "Manage villages" panel at the top of the troop manager screen, enter in the number of units you would like to be built in total for one village. You can also set a [[#Troop manager|buffer]] if you like, to reserve resources or population space. Once you are happy with your input, in the villages panel below check (tick) the villages you would like to apply this troop build to, then click save to start the recruitment process.  
I "administrer landsbyer" panelet på toppen av troppeadmin vinduet kan du legge inn antall tropper du ønsker skal bli bygd totalt i den landsbyen. Du kan også sette en [[#Troop manager|buffer]] om du ønsker som reserverer ressurser eller befolkningsplass. Så snart du er fornøyd med dine valg kan du velge hvilke byer disse troppene skal bli lagt til på. Klikk så på lagre for å starte rekrutteringen.


If you have created templates (see below for how to do this), you can apply these to villages instead of inputting a new set of unit numbers each time. In the top panel (the "Manage villages" panel), choose the template you want to use from the dropdown list. Then, in the villages panel, check (tick) the villages you would like to apply a template to. Click the save button to apply your chosen template to those selected villages.
Dersom du har opprettet maler (se under for å se hvordan dette gjøres) kan du legge disse til de landsbyene istedet for å manuelt skrive inn antall tropper hver gang. På toppen (administrer landsbyer panelet) velg den malen du ønsker å bruke fra menyen. Velg så deretter de byene du ønsker skal bruke denne malen.  


It usually takes a few minutes for your troops to start being recruited if you have the resources and farm space available.  
Det tar normalt sett noen minutter før rekrutteringen starter dersom du har nok ressurser og gårdplass ledig.  


====Buffer====
====Buffer====
[[File:buffer.png|frame|right]]
[[File:buffer.png|frame|right]]
You can choose to reserve population slots or resources so they will not be used by the troop manager. For example, if you set your population buffer to 100, then 100 population slots will always be kept free and the troop manager will stop recruiting new units when you only have 100 population slots left in your farm.
Du kan nå velge å reservere befolkningsplasser eller ressurser sånn at det ikke kan bli brukt opp av troppeadmin. For eksempel så kan du setter befolkningsbuffer til 100, og det betyr at 100 befolkningsplasser alltid vil bli holdt ledig og troppeadmin vil slutte å rekruttere når du kun har 100 befolkningsplasser igjen.


==Creating and editing your own templates==
==Oppretting og redigering av egne maler==
To edit templates or make new ones, click the '''manage templates''' link in your troop manager. This will bring you to the template editor screen.
For å redigere maler eller å opprette nye, klikk på '''administrer maler''' som du kan finne en link til i din troppeadmin.  


[[File:template_editor2.png|500px|thumb|center]]
[[File:template_editor2.png|500px|thumb|center]]


====Creating a new template====
====Oppretting av ny mal====
Enter in your desired final troop numbers into the units input boxes, and give it a name in the "template name" field. You can also set a [[#Troop manager|buffer]] value for this template. Once you have done this, click "create new template" to save the new template.
Legg inn ønsket antall tropper og gi malen et navn i "mal navn" feltet. Du kan også sette en buffer for denne malen! Så snart du har gjort alt dette klikker du på "opprett ny mal" for å lagre din ny mal.


====Editing an existing template====
====Redigering av allerede eksisterende mal====
To edit an existing template, click the green edit icon beside the name of the template you want to edit in the templates panel at the bottom of the screen. This will insert the template information into the area above. Adjust the troop numbers and [[#Troop manager|buffer]] as desired, and then click "save".
For å redigere en mal, klikk da på det grønne redigeringsikonet ved siden av navnet til malen. Dette til sette inn informasjonen om malen i området under. Rediger antall tropper og [[#Buffer|buffer]] hvis nødvendig. Trykk deretter på ''lagre''.


====Applying templates to villages====
====Tildeling av maler====
Once you have created a template, you will need to apply it to a village to get it to start recruiting units. You can do this from the main Troop Manager screen.
Når du har opprettet en mal kan du tildele denne til en landsby for å få den til og rekruttere tropper. Du kan gjøre dette via troppeadmin sin startside.


[[File:troop_manager.png|500px|thumb|center]]
[[File:troop_manager.png|500px|thumb|center]]


In the top panel (the "Manage villages" panel), choose the template you want to use from the dropdown list. Then, in the villages panel, check (tick) the villages you would like to apply a template to. Click the save button to apply your chosen template to those selected villages.
I topp panelet ("administrer landsbyer" panelet) velger du den malen du ønsker å bruke fra menyen. Kryss så av de byene du ønsker å benytte malen på. Husk å klikke på lagre etter du er ferdig.
 
====Deleting templates====
To delete a template, check (or tick) the box beside the template name, and click "delete".
 
= Market Manager =
 
The market manager allows you to set up automatic resource transfers between your villages that are sent at predefined times.
 
== Creating a new trading route ==
 
Please note that when you create a new trading route the sending village is your currently selected village.
 
To create a new trading route, either enter the coordinates of the target village in the ''Destination'' section or use the '''Favorites''', '''Your own''' or '''History''' helper links on the right.
 
Next, input the number of resources that should be transferred in the ''Resources'' section.
 
Lastly, you can choose when the resources should be sent. You can select any of the days of the week and you need to enter the time of day the transfer should be initiated.
 
Resources will only be sent if the village has enough resources and enough merchants are available.
 
== Viewing and deleting a trading route ==
 
Once you have created trading routes you can view a list of them at the bottom of the page. You can see the next scheduled sending time to be sure you've entered the correct days and time.
 
It is not currently possible to edit a trading route.
 
To delete routes either click on the ''delete'' link next to the route or tick the check-boxes next to the routes you wish to delete then click the ''Delete'' button below.
 
= Farm Assistant =
 
The Farm Assistant allows you to easily send farming attacks to barbarian villages around you, either directly from the map or from recent attack reports in the Account Manager overview.
 
You can create two templates to configure different combinations of troops to send on farming attacks. For simplicity, these are called '''A''' and '''B'''.
 
== Creating a new template ==
 
To create a new template click on ''New template'' underneath the ''Edit Templates'' section. A new section should appear on the right side of the page.
 
You can give your template a description to allow yourself to easily identify it in the future.
 
Once you've entered the desired troop combinations click ''Save'' to add the new template.
 
== Editing or deleting a template ==
 
If you need to change the description or troops inside of a template you can edit it by clicking on the template description under the ''Edit Templates' section.


If you'd prefer to delete a template and start over from scratch you can click the red cross to the right of the template description.
====Sletting av maler====
For å slette en mal klikker du bare i boksen ved siden av malen sin navn, og klikk på "slett".


== Using the Farm Assistant from the map ==
= Markedsadmin =


[[File:am_fa_map.png|right|frame]]
Markedsadmin lar deg sette opp automatiserte ressurs leveranser mellom dine egne landsbyer som blir sendt til egendefinerte tider.


Once you've set up one or two templates you can now use the Farm Assistant on the map. Note that you must have the ''Context menu'' enabled.
== Oppretting av ny handelsrute ==


When clicking on a barbarian village you should now notice new icons labeled '''A''' and '''B'''. These correspond with the templates you created from within the Farm Assistant area. To send an attack simply click on the icon and the troops will be sent with no confirmation required.
Vennligst noter at når du oppretter en handelsrute vil sender landsbyen være den landsbyen du på det tidspunktet har valgt.


Note that this only works on barbarian villages. It is not possible to attack a player owned village without going to the rally point and confirming the attack.
For å opprette en ny handelsrute kan du enten sette inn koordinatene til landsbyen i ''destinasjon'' seksjonen eller bruke '''favoritter''', '''dine egne''' eller '''historie''' linkene til høyre.


== Using the Farm Assistant from the Account Manager overview ==
Neste du må gjøre er å skrive inn antall ressurser som skal bli overført i ''ressurs'' seksjonen.


[[File:am_fa_ov.png|right|frame]]
Til slutt kan du velge når ressursene skal bli sendt. Du kan velge hvilken som helst dag i uken og du er nødt til å velge hvilken tid på dagen overføringen skal bli gjort.


You can also use the Farm Assistant to send troops based on your recently received reports. You can do this from the ''Most recent plunders'' widget on the Overview.
Ressurser vil bare bli sendt dersom landsbyen har nok ressurser og handelsmenn tilgjengelig.  


The widget will show a list of recently received reports where you have attacked a barbarian village and looted resources.
== Visning og sletting av handelsruter ==


Like the map, you can click on either '''A''' or '''B''' to send troops from one of your templates to the village.
Så snart du har opprettet handelsruter kan du sjekke disse i en liste på bunnen av siden. Du kan også se når neste planlagte sending er for å sjekke at du har skrevet inn riktig dag og tidspunkt.  


There is also a '''C''' icon, which has a special functionality and does not relate to any of your templates. Clicking on '''C''' will use your most recent scout report to attempt to calculate and send the right amount of troops to loot all of the village's resources. You will receive a popup with the exact amount of troops sent.
Det er foreløpig ikke mulig å redigere en handelsrute.  


You can only use the '''C''' icon if you have recently scouted the village.
For å slette handelsruter kan du enten klikke på ''slett' som står ved siden av handelsruten eller krysse av i checkboksene ved siden av de handelsrutene du ønsker å slette - klikk på ''slett'' knappen under etterpå.

Siste sideversjon per 29. okt. 2017 kl. 21:35

Kontoadmin er en betalt utvidelse til premiumkontoen som har som funksjon å hjelpe deg og holde styr på kontoen din når du begynner å få en stor konto. Kontoadmin er derfor ikke tilgjengelig før du har fått 20 landsbyer.

Du kan aktivere kontoadmin ved å bruke premiumpoeng. For å aktivere gjør du følgende; klikk på "premium" menyen inne på spillet og klikk på "kontoadmin" som skal ligge i den listen.

Velg så hvor lenge du ønsker å aktivere kontoadmin. Du kan velge mellom 30 dager (200 premiumpoeng) eller 14 dager (100 premiumpoeng).


Oversikt

Kontoadmin sitt oversiktsvindu gir deg informasjon om statusen til din kontoadmin og forteller deg hva den foreløpig jobber med. Hver boks inneholder informasjon om forskjellige deler av din kontoadmin, og du kan "dra og slipp" for å få alt i den rekkefølgen du selv ønsker.

Spanner icon.png

Ved å klikke på verktøysikonet som vises oppe i venstre hjørne i en av disse boksene, vil la deg justere nummeret på antall oppføringer i oversikten.

Siste plyndringer

Overview plunder.png

Denne widgeten kan bli brukt samtidig som farmeassistent for å lettere kunne sende nye farmeangrep til byer du nettopp har plyndret. Den viser også barbarlandsbyer/gråbyer som du nettopp har angrepet og plyndret ressurser fra.

For mer informasjon om A, B og C ikonene, vennligst sjekk ut hjelp til farmeassistent.

Landsbyoversikt

Landsbyoversikt.png

I landsbyoversikt panelet vil fargede prikker indikere statusen på din troppeadmin, landsbyadmin og markedsadmin. En grønn prikk betyr at admin er aktiv på den byen. En grå prikk betyr at ingen ordrer har blitt gitt og en gul prikk betyr at landsbyen blir administrert, men at den foreløpig står på pause.

Klikking på en grønn eller gul prikk vil pause/restarte admin for en landsby og klikking på en grå prikk vil ta deg til den relevante admin for den landsbyen.

Byggemaler

Maler.png

Oversikten for byggemaler gir deg en oversikt over alle dine landsbyadmin maler.

Du kan se antall landsbyer som er tildelt til hver mal, hvor mange som er satt på pause og antall bygningsoppgraderinger som har blitt lagt i kø.

Advarsler og anbefalinger

Advarsel.png

La oss si at din gård er full eller at varehuset ditt er helt fullt, da vil du kunne få beskjed om det her.

Varslinger

I varslingsvinduet kan du sette opp kontoadmin til å sende deg en e-mail når du har nye innkommende angrep. For å aktivere angrepsvarslinger krysser du av i boksen hvor det står "aktiver angrepsvarsling". Når du klikker der vil du også få muligheten til å finpusse dine valg.

Varslinger.png

Valgene er lagt opp i to deler.

Hvor ofte ønsker du å motta varslinger?

Den aller første delen av skjemaet handler om vilkår som sier at du ønsker å motta varslinger ved angrep.

Etter hvert nye angrep Du vil bli varslet når ditt antall innkommende går fra 0 til 1.
Etter hver (xx) nye innkommende angrep Du vil motta en varsling hver gang (xx) nye angrep blir sendt på dine landsbyer.
Varsle hver (xx) time. Du vil motta en varsling per antall (xx) av timer spesifisert.
Kun send varsling dersom jeg ikke er pålogget Dersom huket av vil du kun motta varsling dersom du ikke er pålogget.

Hvordan skal angrepene grupperes?

Denne delen av skjemaet tar for seg hvordan du ønsker at dine angrepsvarslinger skal bli vist.

Ikke grupper angrepene Angrepene vil bli vist i rekkefølge, men uten gruppering.
Grupper etter angriper Angrepene vil bli vist i forhold til navnet på angriperen.
Grupper angrepene etter landsbyer som blir angrepet Angrep vil de gruppert i forhold til de landsbyene som blir angrepet.
Vis kun (xx) angrep per gruppe. Denne varslingen vil kun inneholde det nummeret som du velger (xx) for angrep i hver gruppe.

Landsbyadmin

Landsbyadmin kan bli brukt til å automatisere dine bygningskøer i landsbyene. Du kan velge det eksaks nivået du ønsker på en bygning, og du kan velge rekkefølgen dette skal bli fullført på ved å bruke malsystemet.

Administrer maler

Som vanlig når du åpner din landsbyadmin vil du se administrer landsbyer vinduet. For å administrere dine maler må du klikke på administrer maler.

Systemmaler

Spillet tilbyr tre standard maler som du står fritt til å bruke. Disse kan ikke bli endret eller slettet.

Systemmalene er:

  • Ressurser - går etter å bygge opp ressursene til nivå 30 først.
  • Defensiv - for landsbyer som produserer forsvarstropper.
  • Offensiv - for landsbyer som produserer angrepstropper.

Opprett dine egne maler

Du kan lage egendefinerte maler dersom ingen av de standardmalene møter dine krav. For å gjøre dette er du nødt til å skrive inn et navn på malen under "opprett mal" seksjonen og velger så enten å starte helt fra bunn ved å kopiere fra en tom mal eller kopiere fra en allerede eksisterende mal.

Am vm ct.png

Sjekk, gi nytt navn og slett maler

Under "opprett mal" seksjonen vil du finne en liste over dine eksisterende maler. Bygningsnivået som er vist i malen er det nivået som blir å være når landsbyadmin er ferdig med jobbingen på dine landsbyer.

Du kan klikke på Pencil ikonet for å gi nytt navn til en mal eller på Cross ikonet for å slette. Husk at systemmaler ikke kan gis nytt navn på eller slettes.

For å se på eller endre rekkefølgen på en mal er det bare å klikke på navnet til malen.

Listen over systemmaler i landsbyadmin

Redigere maler

Eksempel fra en mal på bygningskø.

Akkurat som forrige side vil oversiktssiden vise sluttmål for hver bygning.

Under dette vil bygningskøen vise den rekkefølgen bygningene vil bli oppgradert i.

Elementene i bygningskøen listen vil vise bygningene som skal bli oppgradert, hvor mange nivåer den skal bli oppgradert og hvilket nivå bygningen vil være på etter oppgraderingen er fullført.

Du kan fjerne oppgraderinger fra køen ved å klikke på Cross ikonet. Dersom du ønsker å endre rekkefølgen på køen kan du klikke og dra på Sorting ikonet.

Men i motsetning til andre deler av spillet du har slettet/endret rekkefølgen på så blir ikke dine endringer øyeblikkelig lagret. Du er nødt til å klikke på "lagre" som du finner under til å lagre dine endringer! Du er også nødt til å klikke på lagre etter at du har lagt til nye ordrer.

Du har også muligheten til å la landsbyadmin rive ned en bygning som har høyere nivå enn hva sluttnivået i din mal er. Landsbyadmin vil kun gjøre dette for deg dersom hovedkvarteret er på nivå 15 og at landsbyen sin lojalitet er 100%.

For å legge til nye bygninger i bygningskøen kan du bruke legg til ordre som er på bunnen av siden.

Landsbyadmin vil sette byer i kø som vist på bildet. Dette betyr at dersom du legger til 20 oppgraderinger av brakker samtidig, er det nettopp det landsbyadmin vil gjøre før den går videre til neste bygning på listen. Dersom du derimot legger til to nivå på brakker, så to på smia og deretter repeterer dette ti ganger så vil landsbyadmin oppgradere begge bygningene ganske likt.

Tildele maler til og administrering av landsbyer

Du kan tildele maler til landsbyer eller administrere landsbyer via administrer landsby vinduet.

Tildeling eller fjerning av maler til en landsby

For å tildele en mal til en eller flere byer må du først velge dem ved å krysse av i checkboksen til venstre for landsbynavnene.

Derfra er du nødt til å være sikker på at bruk mal er valgt i rullemenyen, velg så en mal fra listen og klikk bekreft.

Du kan sjekke at malen ble tildelt ved å se på status. Dersom den er aktiv i den byen du valgte skal det nå stå aktiv.

For å fjerne en mal fra en by kan du gjøre akkurat det samme som over, bare at du da velger fjern i stedet.

Du kan også tildele en mal til en landsby ved å gå via hovedkvarteret og klikke på landsbyadmin. Herfra kan du velge en mal fra listen i endre mal menyen.

Et eksempel på landsbyadmin hvor en landsby har blitt tildelt ressursmalen og landsbyen er under jobbing.

Å pause og fortsette kontoadmin

Dersom du ønsker å lagre dine ressurser i en landsby er det mulig å pause landsbyadmin uten å måtte være nødt til og fjerne malen først.

Du finner dette valget i samme menyen som hvor du fjerner maler. Eneste du trenger å velge er pause eller fortsett.

Du kan også rett og slett bare klikke på pause eller fortsett direkte i status kolonnen for den landsbyen.

Generelle notater

Landsbyadmin vil periodevis sjekke din bygningskø og legge til nye oppgraderinger dersom mulig. Det kan ta noen minutter for landsbyadmin starter en bygningskø etter at du har lagt til en mal.

Admin kan ikke omgå bygninger, befolkning eller ressurs krav.

Dersom en landsby sitt varehus ikke er stort nok for neste oppgradering, vil landsbyadmin prøve å sette varehuset inn i bygningskøen. Det samme går for gården!

Landsbyadmin tillater deg å ha opptil 50 bygningsordrer i hver by. Når den er fullført er du selv nødt til å reaktivere den igjen.

Hvis en landsby som er under oppbygging blir angrepet og bygninger blir revet, så vil dette komme i tillegg til alerede eksisterende bygningsordrer. Byggingen vi derfor stoppe opp når antallet ordrer kommer til 50, og må da startes på nytt.

Troppeadmin

Troppeadmin lar deg automatisere rekrutteringen av tropper ved å velge hvor mange enhter du ønsker skal rekrutteres i hver by. Dersom ressursene som trengs er tilgjengelig vil troppeadmin automatisk rekruttere disse enhetene for deg.

Du kan legge til antall tropper direkte til en landsby, eller så kan du opprette og lagre en mal til senere bruk.

Bruke troppeadmin til å rekruttere tropper

Troop manager.png

I "administrer landsbyer" panelet på toppen av troppeadmin vinduet kan du legge inn antall tropper du ønsker skal bli bygd totalt i den landsbyen. Du kan også sette en buffer om du ønsker som reserverer ressurser eller befolkningsplass. Så snart du er fornøyd med dine valg kan du velge hvilke byer disse troppene skal bli lagt til på. Klikk så på lagre for å starte rekrutteringen.

Dersom du har opprettet maler (se under for å se hvordan dette gjøres) kan du legge disse til de landsbyene istedet for å manuelt skrive inn antall tropper hver gang. På toppen (administrer landsbyer panelet) velg den malen du ønsker å bruke fra menyen. Velg så deretter de byene du ønsker skal bruke denne malen.

Det tar normalt sett noen minutter før rekrutteringen starter dersom du har nok ressurser og gårdplass ledig.

Buffer

Buffer.png

Du kan nå velge å reservere befolkningsplasser eller ressurser sånn at det ikke kan bli brukt opp av troppeadmin. For eksempel så kan du setter befolkningsbuffer til 100, og det betyr at 100 befolkningsplasser alltid vil bli holdt ledig og troppeadmin vil slutte å rekruttere når du kun har 100 befolkningsplasser igjen.

Oppretting og redigering av egne maler

For å redigere maler eller å opprette nye, klikk på administrer maler som du kan finne en link til i din troppeadmin.

Template editor2.png

Oppretting av ny mal

Legg inn ønsket antall tropper og gi malen et navn i "mal navn" feltet. Du kan også sette en buffer for denne malen! Så snart du har gjort alt dette klikker du på "opprett ny mal" for å lagre din ny mal.

Redigering av allerede eksisterende mal

For å redigere en mal, klikk da på det grønne redigeringsikonet ved siden av navnet til malen. Dette til sette inn informasjonen om malen i området under. Rediger antall tropper og buffer hvis nødvendig. Trykk deretter på lagre.

Tildeling av maler

Når du har opprettet en mal kan du tildele denne til en landsby for å få den til og rekruttere tropper. Du kan gjøre dette via troppeadmin sin startside.

Troop manager.png

I topp panelet ("administrer landsbyer" panelet) velger du den malen du ønsker å bruke fra menyen. Kryss så av de byene du ønsker å benytte malen på. Husk å klikke på lagre etter du er ferdig.

Sletting av maler

For å slette en mal klikker du bare i boksen ved siden av malen sin navn, og klikk på "slett".

Markedsadmin

Markedsadmin lar deg sette opp automatiserte ressurs leveranser mellom dine egne landsbyer som blir sendt til egendefinerte tider.

Oppretting av ny handelsrute

Vennligst noter at når du oppretter en handelsrute vil sender landsbyen være den landsbyen du på det tidspunktet har valgt.

For å opprette en ny handelsrute kan du enten sette inn koordinatene til landsbyen i destinasjon seksjonen eller bruke favoritter, dine egne eller historie linkene til høyre.

Neste du må gjøre er å skrive inn antall ressurser som skal bli overført i ressurs seksjonen.

Til slutt kan du velge når ressursene skal bli sendt. Du kan velge hvilken som helst dag i uken og du er nødt til å velge hvilken tid på dagen overføringen skal bli gjort.

Ressurser vil bare bli sendt dersom landsbyen har nok ressurser og handelsmenn tilgjengelig.

Visning og sletting av handelsruter

Så snart du har opprettet handelsruter kan du sjekke disse i en liste på bunnen av siden. Du kan også se når neste planlagte sending er for å sjekke at du har skrevet inn riktig dag og tidspunkt.

Det er foreløpig ikke mulig å redigere en handelsrute.

For å slette handelsruter kan du enten klikke på slett' som står ved siden av handelsruten eller krysse av i checkboksene ved siden av de handelsrutene du ønsker å slette - klikk på slett knappen under etterpå.