Omreisende handelsmann: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Tribalwars Wiki NO
Til navigasjon
Ingen redigeringsforklaring
Ingen redigeringsforklaring
Linje 1: Linje 1:
 
=Den omreisende handelsmann=
== Bekjemp plyndrerene  ==
== Bekjemp plyndrerene  ==


Under dette eventet må du forsvare '''en''' kjøpmann ved å bekjempe innkommende grupper av plyndrere. Du blir utstyrt med såkalte vakter og de består alltid av '''fem enkelt enheter'''. De er de samme i hvert møte, og har den samme offensive og defensive verdien. Gruppen av plyndrere på sin side er tilfeldig valgt fra et basseng med en '''varierende''' mengde enheter, her med forskjellige offensive og defensive verdier.
Under denne eventen må du forsvare en kjøpmann ved å bekjempe innkommende grupper av plyndrere. Du blir utstyrt med såkalte vakter, som alltid består av fem enkeltenheter. De er de samme i hvert møte, og har den samme angreps- og forsvarsverdien. Gruppen av plyndrere er derimot tilfeldig valgt fra et utvalg med varierende enheter, med forskjellige angreps- og forsvarsverdier.
 


==Enheter==
[[Fil:Raiders.png]]
[[Fil:Raiders.png]]
'''''Vakter''' & '''Plyndrere'''''
'''''Vakter''' & '''Plyndrere'''''


Hver enhet har ett offensivt og et deffensivt ikon (nederst til venstre og høyere på enheten). Disse bestemmer hvor mye '''skade''' enheten har, og hvor mange '''treff''' de kan ta før de slås ut. Helt nederst på skjermen finner du en linje som viser rekkefølgen som enhetene vil angripe i. En enhet er slått ut når forsvarsverdien faller til '''null'''. Den aktive enheten vises ved å ha et større ikon. For å angripe en enhet klikker du bare på den. En pil vil vise deg hvilken enhet som ble angrepet, og et tall vil vise skaden det tok.
Hver enhet har et offensivt og et defensivt ikon (nederst til venstre og høyere på enheten). Disse bestemmer hvor mye skade enheten gir, og hvor mange treff de kan ta før de slås ut. Helt nederst på skjermen finner du en linje som viser rekkefølgen som enhetene vil angripe i. En enhet er slått ut når forsvarsverdien faller til null. Den aktive enheten vises ved å ha et større ikon. For å angripe en enhet klikker du bare på den. En pil vil vise deg hvilken enhet som ble angrepet, og et tall vil vise skaden enheten tok.
 
[[Fil:Raiders 2.jpg]]


[[Fil:Raiders 2.jpg]]
''Hvordan kampen foregår.''
''Hvordan kampen foregår.''


'''Åpne kister'''
== Åpne kister ==
 
Når alle plyndrer-enhetene er beseiret, vil du bli belønnet med en kiste. Disse kan åpnes over tid (bare '''en''' om gangen) og vil gi deg en gjenstand. Mens du reiser, er lagringen '''begrenset''', noe som betyr at du kun kan ha '''maksimalt tre''' kister med deg til enhver tid. Hvis du fortsetter å reise kan du støte på flere plyndrere, men du vil '''ikke''' kunne ta flere kister med deg når du har nådd det maksimale tallet.


Kistene du finner kan variere i '''sjeldenhet'''. Dette betyr at de større kistene inneholder en mer verdifull gjenstand, men på grunn av at de har mer robuste låser, tar det også '''lengre tid''' å låse dem opp. For å låse opp eller åpne en kiste, klikker du bare den. Dette vil også vise deg et mulig innhold. Når eventet avsluttes, kan du '''ikke''' starte et nytt oppdrag eller løse den nåværende. Alle kister blir '''fjernet,''' inkludert de kistene som var klare til å bli åpnet.
Når alle plyndrer-enhetene er beseiret, vil du bli belønnet med en kiste. Disse kan åpnes over tid (bare en om gangen) og vil gi deg en gjenstand. Mens du reiser, er lagringskapasiteten begrenset, noe som betyr at du kun kan ha maksimalt tre kister med deg til enhver tid. Hvis du fortsetter å reise kan du støte flere plyndrere, men du vil ikke kunne ta flere kister med deg når du har nådd det maksimale antallet.


Kistene du finner kan variere i sjeldenhet. Dette betyr at de større kistene inneholder en mer verdifull gjenstand, men ettersom at de har mer robuste låser, tar det også lengre tid å låse dem opp. For å låse opp eller åpne en kiste, klikker du bare på den. Dette vil også vise deg et mulig innhold. Når eventen avsluttes, kan du ikke starte et nytt oppdrag eller løse det nåværende. Alle kister blir da fjernet, inkludert de kistene som var klare til å bli åpnet.




'''[[Test event|Tilbake til eventsiden.]]'''
'''[[Test event|Tilbake til eventsiden.]]'''

Sideversjonen fra 27. nov. 2017 kl. 18:34

Den omreisende handelsmann

Bekjemp plyndrerene

Under denne eventen må du forsvare en kjøpmann ved å bekjempe innkommende grupper av plyndrere. Du blir utstyrt med såkalte vakter, som alltid består av fem enkeltenheter. De er de samme i hvert møte, og har den samme angreps- og forsvarsverdien. Gruppen av plyndrere er derimot tilfeldig valgt fra et utvalg med varierende enheter, med forskjellige angreps- og forsvarsverdier.

Enheter

Raiders.png Vakter & Plyndrere

Hver enhet har et offensivt og et defensivt ikon (nederst til venstre og høyere på enheten). Disse bestemmer hvor mye skade enheten gir, og hvor mange treff de kan ta før de slås ut. Helt nederst på skjermen finner du en linje som viser rekkefølgen som enhetene vil angripe i. En enhet er slått ut når forsvarsverdien faller til null. Den aktive enheten vises ved å ha et større ikon. For å angripe en enhet klikker du bare på den. En pil vil vise deg hvilken enhet som ble angrepet, og et tall vil vise skaden enheten tok.

Raiders 2.jpg

Hvordan kampen foregår.

Åpne kister

Når alle plyndrer-enhetene er beseiret, vil du bli belønnet med en kiste. Disse kan åpnes over tid (bare en om gangen) og vil gi deg en gjenstand. Mens du reiser, er lagringskapasiteten begrenset, noe som betyr at du kun kan ha maksimalt tre kister med deg til enhver tid. Hvis du fortsetter å reise kan du støte på flere plyndrere, men du vil ikke kunne ta flere kister med deg når du har nådd det maksimale antallet.

Kistene du finner kan variere i sjeldenhet. Dette betyr at de større kistene inneholder en mer verdifull gjenstand, men ettersom at de har mer robuste låser, tar det også lengre tid å låse dem opp. For å låse opp eller åpne en kiste, klikker du bare på den. Dette vil også vise deg et mulig innhold. Når eventen avsluttes, kan du ikke starte et nytt oppdrag eller løse det nåværende. Alle kister blir da fjernet, inkludert de kistene som var klare til å bli åpnet.


Tilbake til eventsiden.