Beistet fra svartefjell

Fra Tribalwars Wiki NO
Til navigasjon

Så lenge de kan huske har befolkingen i landsbyen nær Caerbannog blitt plaget av det onde beistet som troner på toppen av Svartefjell, som landsbyen har ligget i skyggen av så lenge de kan huske.


Heltens reise

I århundrer har beistet plaget landsbyboerne, slaktet storfe og ranet avlingene. Men beistet har også sørget for at landsbyen har holdt seg alene. Ferskt vann har kommet fra fjelltoppene og sørget for fruktbare landområder som har sikret at det alltid var nok mat for landsbyboerne til å klare seg gjennom vinteren. Også var det krystallene som finnes i fjellgrottene. Samlet av de vågale og eventyrlystne nok til å klatre opp - hvor mange ikke har kommet tilbake. Selv om krystallene ikke var den edleste art, har deres sjeldenhet og historiene rundt dem gjort krystallene verdifulle nok til å gi moderat velstand til landsbyen.

Men når krigen kom, ble livet mer desperat. Nå må landsbyen betale deres del av krigen, i tillegg til å gi levebrød til sin egen befolkning. Lagerne ble mindre og det ble færre krystaller. Husdyrene ble færre og åkerne ble plyndret. Beistet ble i større grad sett på som en byrde. Med tiden ble det mer aggresivt og desperat, og angrep varehus og karavaner som forsøkte å forlate eller besøke landsbyen. I disse mørke tider bestemte de eldre i landsbyen av beistet ikke lengre kunne tolereres.

Helten starter nederst ved fjellet og må velge sin vei til toppen. Hvert ikon representerer en utfordring helten må overvinne. Hver utfordring krever en bestemt mengde utholdenhet for å kunne gå videre. Så snart din helt har kommet seg over en utfordring kan han fortsette reisen ved å gå videre til en av de tilstøtende ikonene. Hver utfordring vil belønne helten med krystaller som han finner på veien. Krystaller kan brukes i eventbutikken på mektige belønninger. Helten kan også finne deler av utstyr som vil gjøre det lettere å fullføre utfordringene. Om helten når toppen og beseirer beistet vil du motta krystaller som en belønning og fjellet vil tilbakestilles. Helten vil bli da møte på et nytt fjell med nye og vanskeligere konfrontasjoner - men han beholder alt utstyret han så langt har funnet.

Den vise eventyreren må velge om han ønsker å gå rett mot toppen for å få større belønninger raskere, eller bruke mer tid på å lete etter bedre utstyr før et nytt sett med utfordringer starter.


Botbm challenge01 125px.png Botbm challenge02 125px.png Botbm challenge03 125px.png Botbm challenge04 125px.png


Viktig utstyr

Utstyr kan bli funnet på vei opp fjellet. På hvert fjell kan alle deler utstyr bli funnet. Det er seks deler med utstyr: sverd, hjelm, rustning, stridshansker, belte og støvler. Hver av disse kan bli funnet i fire forskjellige sjeldenheter. Dette indikeres med fargene blå, grønn, rød og lilla, som indikerer den økte sjeldenheten. Utstyrsdeler med høyere sjeldenhet kan kun bli funnet om helten alt har utstyrsdelen av den forrige sjeldenheten.

Å bære utsytr av høyere sjeldenhet vil gjøre nye konfrontasjoner lettere, men å finne alle utstyrsdelene vil også ta lengre tid. Tallet under utstyrslisten vil vise bonusen helten vil få i den neste konfrontasjonen. En helt kan møte på flere konfrontasjoner samtidig, men bounsen vil kun gjelde når en ny konfrontasjon starter.


Botbm helmet blue.png Botbm chest red.png Botbm gauntlet green.png Botbm belt red.png Botbm boots blue.png Botbm sword purple.png


Utrolige krystaller

Krystallene som helten finner på sitt eventyr kan byttes mot hjelpsomme gjenstander i eventbutikken. Gjenstandene du bytter til deg i løpet av eveten vil bli værende i inventaret ditt også når eventen avsluttes. Så snart eventen er ferdig, vil du ha 24 timer på deg til å bruke dine gjenværende krystaller i eventbutikken. Etter det, vil ikke eventvinduet være tilgjengelig lengre, og krystaller vil bli fjernet. Merk at om du overfører fra en spillverden til casual, vil ikke dine krystaller og din eventfremgang bli med.


Tilbake til eventsiden.