Adelsmann: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Tribalwars Wiki NO
Til navigasjon
Ingen redigeringsforklaring
Linje 25: Linje 25:
</div>
</div>


Das '''Adelsgeschlecht''' (kurz: AG) wird zur Eroberung anderer [[Dorf|Dörfer]] benötigt ([[Adeln]]). Es ist die einzige Möglichkeit, ein Dorf zu übernehmen, das einem nicht gehört.
'''Adelsmenn''' bruker du for å erobre andre landsbyer - dette er også den eneste måten du kan sikre deg flere landsbyer på.  
Ein erfolgreicher Angriff mit einem '''Adelsgeschlecht''' und [[Einheiten|Truppen]] senkt die [[Zustimmung]] eines Dorfes um 20 bis 35 Prozentpunkte. Der Wert wird innerhalb dieser Grenzen absolut zufällig berechnet. Das gleichzeitige Schicken von zwei Adelsgeschlechtern in einem Angriff ist in der Regel ''nicht'' sinnvoll. Es werden dann auch nur zwischen 20 und 35 Zustimmungspunkten abgezogen (genausoviel wie von einem einzigen Adelsgeschlecht). Zwei oder mehr Adelsgeschlechter verteilt man auf die entsprechende Anzahl von Angriffen, die möglichst zeitnah aufeinander folgen sollten. Eine ausführlichere Anleitung zum Adeln findet ihr [[Adeln|hier]]
 
Hver adelsmann vil senke lojaliteten på en landsby. Hvor mye avhenger av innstillingene til verden, men normalt er det mellom 20-35 per adelsmann.
 
For at adelsmennene skal ha best mulig effekt, er det best å sende dem hver for seg - altså i flere angrep. Det å sende flere adelsmenn i det samme angrepet, gjør ikke sånn at lojaliteten går ned noe mer.


== Kostnad ==
== Kostnad ==

Sideversjonen fra 27. nov. 2012 kl. 00:38

Adelsmann
Bilde: Adelsmann
Kostnad:
  • Se egen infomasjon
Krever:
Annet:

Forskning i smie ikke nødvendig

Adelsmenn bruker du for å erobre andre landsbyer - dette er også den eneste måten du kan sikre deg flere landsbyer på.

Hver adelsmann vil senke lojaliteten på en landsby. Hvor mye avhenger av innstillingene til verden, men normalt er det mellom 20-35 per adelsmann.

For at adelsmennene skal ha best mulig effekt, er det best å sende dem hver for seg - altså i flere angrep. Det å sende flere adelsmenn i det samme angrepet, gjør ikke sånn at lojaliteten går ned noe mer.

Kostnad

Pakker

» Pakker

På de fleste verdener med pakker vil antall pakker per adelsmenn øke per adelsmann som blir produsert. På noen verdener igjen vil du oppleve at det brukes "faste priser", dvs at hver adelsmann koster èn pakke.

Basisprisen for adelsmenn ved bruk av pakker:

Ressurser
28.000 Tre 30.000 Leire 25.000 Jern

Gullmynter

» Gullmynter

Antall gullmynter du produserer i akademiet sier noe om hvor mange adelsmenn du kan produsere. Jo flere gullmynter du har, jo flere adelsmenn kan du produsere.

Den første adelsmannen koster deg bare 1 gullmynt. Den andre koster deg 2 osv.

Prisen for utdanning av adelsmenn er konstant:

Ressurser
40.000 Tre 50.000 Leire 50.000 Jern

Hint

  • Dersom du taper en adelsmann på verdener med pakker, vil du få muligheten til å produsere en ny adelsmann litt billigere.
  • Taper du en adelsmann på verdener med gullmynter, trenger du ikke lage nye gullmynter til den adelsmannen. Den vil bli plassert i din oversikt over hvor mange adelsmenn du kan utdanne.
  • Avstanden en adelsmann kan gå sier noe om hvor langt du kan sende en adelsmann på tur. Jo lengre avstand, jo lengre unna kan du sende dem.

Egenskaper

  • Hastighet Hastighet:
  • 35 minutter per felt
  • Ressurser Bytte:

Forschung

10 nivå system

Nivå Ressurser Angrepsstyrke Generelt forsvar Forsvar mot kavaleri Forsvar mot bueskyttere
1 Enhet allerede framforsket 30 100 50 100

3 nivå system

Nivå Ressurser Angrepsstyrke Generelt forsvar Forsvar mot kavaleri Forsvar mot bueskyttere
1 Enhet allerede framforsket 30 100 50 100

Forenklet forskning

Nivå Ressurser Angrepsstyrke Generelt forsvar Forsvar mot kavaleri Forsvar mot bueskyttere
1 Enheten er allerede framforsket 30 100 50 100