Gullmynt systemet: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Tribalwars Wiki NO
Til navigasjon
(Ny side: Bruken av gullmynter i akademiet er en av de to mulige innstillingene som blir brukt i verdener når en skal produsere adelsmenn. Den andre er pakke systemet! == Inform...)
 
Linje 3: Linje 3:


== Informasjon om gullmynter ==
== Informasjon om gullmynter ==
Det er tre krav som er nødt til å være oppfylt før du kan lage en adelsmann.
1. Du trenger nok plass i gården din - [[adelsmann|adelsmenn]] krever 100 gårdsplass før den kan bli rekruttert.
2. Du trenger å ha nok ressurser tilgjengelig. Gullmynter blir preget i [[akademi|akademiet]] og vil normalt koste {{res|28000|30000|25000}}. Den første adelsmannen du lager vil kun kreve en gullmynt, den andre to gullmynter osv. Dette betyr at innen du skal lage din tredje adelsmann er du nødt til å ha preget 6 gullmynter (1 + 2 + 3 = 6).
3. Du trenger å ha nok ressurser før du kan utdanne en adelsmann: {{res|40000 |50000|50000}}.
Etterhvert som at en verden begynner å nærme seg avslutning, vil kostnadene på gullmynter normalt bli halvert av ledelsen. Noen verdener vil derimot også kunne bli lansert med halverte priser fra starten av.
[[File:500px-Coin_system_example.png‎|500px|center|thumb|link=|Et eksempel på hvordan et akademi med gullmynter ser ut.]]

Sideversjonen fra 2. des. 2011 kl. 13:27

Bruken av gullmynter i akademiet er en av de to mulige innstillingene som blir brukt i verdener når en skal produsere adelsmenn. Den andre er pakke systemet!


Informasjon om gullmynter

Det er tre krav som er nødt til å være oppfylt før du kan lage en adelsmann.

1. Du trenger nok plass i gården din - adelsmenn krever 100 gårdsplass før den kan bli rekruttert.

2. Du trenger å ha nok ressurser tilgjengelig. Gullmynter blir preget i akademiet og vil normalt koste Tre: 28000 Leire: 30000 Jern: 25000. Den første adelsmannen du lager vil kun kreve en gullmynt, den andre to gullmynter osv. Dette betyr at innen du skal lage din tredje adelsmann er du nødt til å ha preget 6 gullmynter (1 + 2 + 3 = 6).

3. Du trenger å ha nok ressurser før du kan utdanne en adelsmann: Tre: 40000 Leire: 50000 Jern: 50000.

Etterhvert som at en verden begynner å nærme seg avslutning, vil kostnadene på gullmynter normalt bli halvert av ledelsen. Noen verdener vil derimot også kunne bli lansert med halverte priser fra starten av.


Et eksempel på hvordan et akademi med gullmynter ser ut.