Kontoadmin: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Tribalwars Wiki NO
Til navigasjon
Linje 129: Linje 129:
Du kan fjerne oppgraderinger fra køen ved å klikke på [[File:delete.png|link=|alt=Cross]] ikonet. Dersom du ønsker å endre rekkefølgen på køen kan du klikke og dra på [[File:sorthandle.png|link=|alt=Sorting]] ikonet.
Du kan fjerne oppgraderinger fra køen ved å klikke på [[File:delete.png|link=|alt=Cross]] ikonet. Dersom du ønsker å endre rekkefølgen på køen kan du klikke og dra på [[File:sorthandle.png|link=|alt=Sorting]] ikonet.


'''However, unlike other sections of the game your deleted/rearranged queues are not immediately saved. You need to click on the "Save" button below to save your changes! You also need to click "Save" after adding new orders to the queue.'''
'''Men i motsetning til andre deler av spillet du har slettet/endret rekkefølgen på så blir ikke dine endringer øyeblikkelig lagret. Du er nødt til å klikke på "lagre" som du finner under til å lagre dine endringer! Du er også nødt til å klikke på lagre etter at du har lagt til nye ordrer. '''


You also have the option of letting the Village Manager demolish any buildings that are higher in level than the target levels in your template. The Village Manager will only do so if your Headquarters is at least level 15 and your village is on 100% loyalty.
You also have the option of letting the Village Manager demolish any buildings that are higher in level than the target levels in your template. The Village Manager will only do so if your Headquarters is at least level 15 and your village is on 100% loyalty.

Sideversjonen fra 8. jun. 2011 kl. 00:56

Kontoadmin er en betalt utvidelse til premiumkontoen som har som funksjon å hjelpe deg og holde styr på kontoen din når du begynner å få en stor konto. Når det er sagt så er den kun gyldig fra du får 20 landsbyer.

Du kan aktivere Kontoadmin ved å bruke premiumpoeng. For å aktivere gjør du følgende; klikk på "premium" menyen inne på spillet og klikk på "kontoadmin" som skal ligge i den listen.


Oversikt

Kontoadmin sitt oversiktsvindu gir deg informasjon om statusen til din kontoadmin og forteller deg hva den foreløpig jobber med. Hver boks inneholder informasjon om forskjellige deler av din kontoadmin, og du kan "dra og slipp" for å få alt i den rekkefølgen du selv ønsker.

Spanner icon.png

Ved å klikke på verktøysikonet som vises oppe i venstre hjørne i en av disse boksene, vil la deg justere nummeret på antall oppføringer i oversikten.

Siste plyndringer

Overview plunder.png

Denne widjet kan bli brukt samtidig som Farme assistent for å lettere kunne sende nye farmeangrep til byer du nettopp har plyndret. Den viser også barbarlandsbyer/gråbyer som du nettopp har angrepet og plyndret ressurser fra.

For mer informasjon om A, B og C ikonene, vennligst sjekk ut Farme assistanse hjelp.

Landsbyoversikt

Overview village.png

I landsbyoversikt panelet vil fargede prikker indikere statusen på din troppeadmin, landsbyadmin og markedsadmin. En grønn prikk betyr at admin er aktiv på den byen. En grå prikk betyr at ingen ordrer har blitt gitt og en gul prikk betyr at landsbyen blir administrert, men at den foreløpig står på pause.

Klikking på en grønn eller gul prikk vil pause/restarte admin for en landsby og klikking på en grå prikk vil ta deg til den relevante admin for den landsbyen.

Byggemaler

Overview template.png

Oversikten for byggemaler gir deg en oversikt over alle dine landsbyadmin maler.

Du kan se antall landsbyer som er tildelt til hver mal, hvor mange som er satt på pause og antall bygningsoppgraderinger som har blitt lagt i kø.

Advarsler og anbefalinger

Overview warning.png

La oss si at din gård er helt full eller varehuset ditt er full, da vil du kunne få beskjed om det her.

Varslinger

I varslingsvinduet kan du sette opp kontoadmin til å sende deg en e-mail når du har nye innkommende angrep. For å aktivere angrepsvarslinger krysser du av i boksen hvor det står "aktiver angrepsvarsling". Når du klikker der vil du også få muligheten til å finpusse dine valg.

Attack notifications.png

Valgene er lagt opp i to grupper.

Hvor ofte ønsker du å motta dine varslinger?

Den aller første delen av skjemaet handler om vilkår som sier at du ønsker å motta varslinger ved angrep.

Etter hvert nye angrep Du vil bli varslet når ditt antall innkommende går fra 0 til 1.
Etter hver (xx) nye innkommende angrep Du vil motta en varsling hver gang (xx) nye angrep blir sendt på dine landsbyer.
Varsle mer hver (xx) time. Du vil motta en varsling per antall (xx) av timer spesifisert.
Kun send varsling dersom jeg ikke er logget inn. Dersom huket av vil du kun motta varsling dersom du ikke er logget på.

Hvordan skal angrepene grupperes?

This part of the form handles what you would like to see displayed in your attack Denne delen av skjemaet tar for seg hvordan du ønsker at dine angrepsvarslinger skal bli vist.

Ikke grupper angrepene Angrepene vil bli vist i rekkefølge, men uten gruppering.
Grupper etter angriper Angrepene vil bli vist i forhold til navnet på angriperen.
Grupper angrepene etter landsbyen som blir angrepet Angrep vil de gruppert i forhold til den landsbyen som blir angrepet.
Kun vis (xx) angrep per gruppe. Denne varslingen vil kun inneholde det nummeret som du velger (xx) for angrep i hver gruppe.

Landsbyadmin

Landsbyadmin kan bli brukt til å automatisere din bygningskøer i dine landsbyer. Du kan velge det eksaks nivået du ønsker på en bygning, og du kan velge rekkefølgen dette skal bli fullført på ved å bruke malsystemet.

Administrer maler

Som vanlig når du åpner din landsbyadmin vil du se administrer landsbyer vinduet. For å administrere dine maler må du klikke på administrer maler.

Systemmaler

Spillet tilbyr tre standard maler som du står fritt til å bruke. Disse kan ikke bli endret eller slettet.

Systemmalene er:

  • Ressurser - går etter å bygge opp ressursene til nivå 30 først.
  • Defensiv - for landsbyer som produserer forsvarstropper.
  • Offensiv - for landsbyer som produserer angrepstropper.

Opprett dine egne maler

Du kan lage egendefinerte maler dersom ingen av de standardmalene møter dine krav. For å gjøre dette er du nødt til å skrive inn et navn på malen under "opprett mal" seksjonen og velger så enten å starte helt fra bunn ved å kopiere fra en tom mal eller kopiere fra en allerede eksisterende mal.

Am vm ct.png

Sjekk, gi nytt navn og slett maler

Under "opprett mal" seksjonen vil du finne en liste over dine eksisterende maler. Bygningsniået som er vist i malen er det nivået som blir å være når landsbyadmin er ferdig med jobbingen på dine landsbyer.

Du kan klikke på Pencil ikonet for å gi nytt navn til en mal eller på Cross ikonet for å slette. Husk at systemmaler ikke kan gis nytt navn på eller slettes.

For å se på eller endre rekkefølgen på en mal er det bare å klikke på navnet til malen.

Listen over systemmaler i landsbyadmin

Redigere maler

Eksempel fra en mal på bygningskø.

Akkurat som forrige side vil oversiktssiden vise sluttmål for hver bygning.

Under dette vil bygningskøen vise den rekkefølgen bygningene vil bli oppgradert i.

Elementene i bygningskøen listen vil vise bygningene som skal bli oppgradert, hvor mange nivåer den skal bli oppgradert og hvilket nivå bygningen vil være på etter oppgraderingen er fullført.

Du kan fjerne oppgraderinger fra køen ved å klikke på Cross ikonet. Dersom du ønsker å endre rekkefølgen på køen kan du klikke og dra på Sorting ikonet.

Men i motsetning til andre deler av spillet du har slettet/endret rekkefølgen på så blir ikke dine endringer øyeblikkelig lagret. Du er nødt til å klikke på "lagre" som du finner under til å lagre dine endringer! Du er også nødt til å klikke på lagre etter at du har lagt til nye ordrer.

You also have the option of letting the Village Manager demolish any buildings that are higher in level than the target levels in your template. The Village Manager will only do so if your Headquarters is at least level 15 and your village is on 100% loyalty.

To add new buildings to the queue use the Add order section at the bottom of the page.

The Village Manager will queue buildings in exactly the order shown on this page. This means if you add 20 levels of Barracks upgrades in one go, then the Village Manager will do all 20 levels in a row before moving on to the next building. If you were to add 2 Barracks levels, then 2 Smithy levels, then repeat 10 times then the Village Manager will upgrade both buildings gradually

Assigning templates to and managing your villages

You can assign templates to villages and manage general Village Manager operations from the Manage villages screen.

Assigning or removing a template to a village

To assign a template to one or more villages you first need to select them by ticking the check-boxes to the left of the village names.

Then, making sure Use template is selected in the Action drop down box, choose a template for the adjacent list and click Confirm.

You can confirm that the template was assigned by looking at the Status column for the village in question. It should now say Active.

To remove a template from a village you can do the same as above but by selecting Remove from the drop down box.

You can also assign a template to a village by going into the village's Headquarters, clicking on the Village Manager tab and using selecting a template from the list in the Change template section.

An example of the Village Manager where one village has been assigned to the Resources template and the Village Manager is currently running.

Pausing and continuing the account manager

If you want to save your resources in a village then it is possible to pause the Village Manager without having to remove the template.

You can do this in a similar fashion to adding a template to a village, just either select Pause or Continue from the drop down box.

You can also directly click Pause or Continue in the status column for the village.

General notes

The Village Manager will periodically check your building queue and queue new upgrades when possible. It can sometimes take a few minutes for the manager to start queuing buildings after you've assigned a template.

The manager cannot bypass building, population or resource requirements.

If a village's warehouse is not large enough for the next upgrade in the build order to be queued then it will attempt to queue a warehouse upgrade.

Similarly, if the farm is too small it will attempt to queue a farm upgrade.

The village manager allows you to process up to 50 building orders automatically in each village, after which it will pause and you must reactivate it.

Troop Manager

The troop manager allows you to automate the recruiting of units, by choosing how many units you want to build in each village. When resources are available, the troop manager will automatically recruit units for you.

You can apply troop numbers directly to villages, or you can create and save templates to keep for future use, and apply them to villages later.

Using the troop manager to recruit units

Troop manager.png

In the "Manage villages" panel at the top of the troop manager screen, enter in the number of units you would like to be built in total for one village. You can also set a buffer if you like, to reserve resources or population space. Once you are happy with your input, in the villages panel below check (tick) the villages you would like to apply this troop build to, then click save to start the recruitment process.

If you have created templates (see below for how to do this), you can apply these to villages instead of inputting a new set of unit numbers each time. In the top panel (the "Manage villages" panel), choose the template you want to use from the dropdown list. Then, in the villages panel, check (tick) the villages you would like to apply a template to. Click the save button to apply your chosen template to those selected villages.

It usually takes a few minutes for your troops to start being recruited if you have the resources and farm space available.

Buffer

Buffer.png

You can choose to reserve population slots or resources so they will not be used by the troop manager. For example, if you set your population buffer to 100, then 100 population slots will always be kept free and the troop manager will stop recruiting new units when you only have 100 population slots left in your farm.

Creating and editing your own templates

To edit templates or make new ones, click the manage templates link in your troop manager. This will bring you to the template editor screen.

Template editor2.png

Creating a new template

Enter in your desired final troop numbers into the units input boxes, and give it a name in the "template name" field. You can also set a buffer value for this template. Once you have done this, click "create new template" to save the new template.

Editing an existing template

To edit an existing template, click the green edit icon beside the name of the template you want to edit in the templates panel at the bottom of the screen. This will insert the template information into the area above. Adjust the troop numbers and buffer as desired, and then click "save".

Applying templates to villages

Once you have created a template, you will need to apply it to a village to get it to start recruiting units. You can do this from the main Troop Manager screen.

Troop manager.png

In the top panel (the "Manage villages" panel), choose the template you want to use from the dropdown list. Then, in the villages panel, check (tick) the villages you would like to apply a template to. Click the save button to apply your chosen template to those selected villages.

Deleting templates

To delete a template, check (or tick) the box beside the template name, and click "delete".

Market Manager

The market manager allows you to set up automatic resource transfers between your villages that are sent at predefined times.

Creating a new trading route

Please note that when you create a new trading route the sending village is your currently selected village.

To create a new trading route, either enter the coordinates of the target village in the Destination section or use the Favorites, Your own or History helper links on the right.

Next, input the number of resources that should be transferred in the Resources section.

Lastly, you can choose when the resources should be sent. You can select any of the days of the week and you need to enter the time of day the transfer should be initiated.

Resources will only be sent if the village has enough resources and enough merchants are available.

Viewing and deleting a trading route

Once you have created trading routes you can view a list of them at the bottom of the page. You can see the next scheduled sending time to be sure you've entered the correct days and time.

It is not currently possible to edit a trading route.

To delete routes either click on the delete link next to the route or tick the check-boxes next to the routes you wish to delete then click the Delete button below.

Farm Assistant

The Farm Assistant allows you to easily send farming attacks to barbarian villages around you, either directly from the map or from recent attack reports in the Account Manager overview.

You can create two templates to configure different combinations of troops to send on farming attacks. For simplicity, these are called A and B.

Creating a new template

To create a new template click on New template underneath the Edit Templates section. A new section should appear on the right side of the page.

You can give your template a description to allow yourself to easily identify it in the future.

Once you've entered the desired troop combinations click Save to add the new template.

Editing or deleting a template

If you need to change the description or troops inside of a template you can edit it by clicking on the template description under the Edit Templates' section.

If you'd prefer to delete a template and start over from scratch you can click the red cross to the right of the template description.

Using the Farm Assistant from the map

Am fa map.png

Once you've set up one or two templates you can now use the Farm Assistant on the map. Note that you must have the Context menu enabled.

When clicking on a barbarian village you should now notice new icons labeled A and B. These correspond with the templates you created from within the Farm Assistant area. To send an attack simply click on the icon and the troops will be sent with no confirmation required.

Note that this only works on barbarian villages. It is not possible to attack a player owned village without going to the rally point and confirming the attack.

Using the Farm Assistant from the Account Manager overview

Am fa ov.png

You can also use the Farm Assistant to send troops based on your recently received reports. You can do this from the Most recent plunders widget on the Overview.

The widget will show a list of recently received reports where you have attacked a barbarian village and looted resources.

Like the map, you can click on either A or B to send troops from one of your templates to the village.

There is also a C icon, which has a special functionality and does not relate to any of your templates. Clicking on C will use your most recent scout report to attempt to calculate and send the right amount of troops to loot all of the village's resources. You will receive a popup with the exact amount of troops sent.

You can only use the C icon if you have recently scouted the village.