Vinnerkrav

Fra Tribalwars Wiki NO
Til navigasjon

Avslutning av verden

Det kan være flere faktorer som avgjør hvordan og når en verden avsluttes. Vinnerkravene kan ha store forskjeller og svinge veldig, derfor anbefaler vi deg og alltid være kjent med hvilke vinner krav som gjelder for den verden du spiller på. Det finnes tre forskjellige vinnerkrav som er lagt til i selve systemet, men det er selvfølgelig mulig å bruke andre vinnerkrav utenom dette - dette er det stort sett TribalWars teamet som i så fall står for. De tre forskjellige er: Skatter, dominanse og poeng/landsby krav.

På noen verdener, og da gjerne litt eldre verdener finnes det ingen automatiske vinnerkrav da dette kom en stund etterpå. På disse verdene er det nødvendig å finne på andre løsninger for at verden skal avsluttes. vennligst sjekk ut individuell informasjon om de forskjellige verdene dersom du lurer på hva vinnerkravene er.

Skatter

Såå... du har nå spilt en stund, bygd opp byen din, adlet ine fiender, blitt med i en stamme og plager alle småspillere rundt omkring. Hva kan du da gjøre? Etter en viss tid vil "Skatter" dukke opp i gråbyer/barbarlandsbyer rundt om på hele kartet. Disse skattene er oppfinnelser og oppdage3lser som vil lede din verden til en ny æra. De er også hovedobjekter til den verden: En stamme som klarer å få tak i et fullt sett med skatter, og holder de over en viss periode vil vinne den verden.

Kontrollere en skatt

Du får kontroll over skatten når du erobrer landsbyen som holder på skatten (vil vises på kartet med et flagg) eller så vil den bli flyttet til en av dine landsbyer. I motsetning til tropper vil en skatt kun kunne flyttes en lite antall felt om gangen. Etter å ha blitt flyttet på, må skatten hvile i en av de landsbyene for en langvarig periode - dette er noe som kan tilpasses i innstillingene. Når du gir ordre om å flytte på skatten, vil du miste kontroll over den - du kan ikke kansellere flyttingen eller få den tilbake (med mindre den blir flyttet tilbake til deg), så vær forsiktig med hvem du stoler på.

Skattens spredning

Når verden har eksistert en viss periode, vil skatter begynne å dukke opp i gråbyer rundt om på kartet. I de fleste tilfeller vil skatter velge områder hvor det er muligheter for konflikt - det vil si der det gjerne er to-tre stammer i et område.

Det er i alt 12 forskjellige skatter!

Etter at skattene har vært på verden en stund, vil kopier begynne å dukke opp. Disse er like mye verdt som originalene! Etter hvert vil skattene spre seg mer og mer, og det blir vanskeligere og vanskeligere å være alene om og ha skattene.

Vinne verden

For å vinne en verden er stammen din nødt til å være eier av et sett med skatter (12 forskjellige). Det er ikke nødvendig å eie absolutt alle skattene på kartet, men stammen er som sagt nødt til å ha en av hver. Etter at en stamme har fått samlet det de trenger, vil en nedtelling starte og den sier noe om hvor lenge en er nødt til å holde på skattene før de faktisk vinner.

Mister en stamme en skatt i mellomtiden, vil nedtellingen stoppe og en er nødt til å starte helt på nytt igjen når en igjen får kontroll på alle skattene.

Etter at en verden er vunnet vil fred automatisk bli slått på, og verden vil etter hvert bli avsluttet.

Dominanse

Etter hvert som uker og måneder flyver forbi, vil du kanskje legg merke til at stammen din sakte brer seg utover kartet og får et sterkere hold på verden. Hvis verden du spiller på da i tillegg har dominanse som vinnerkrav, vil det kanskje også kunne bety at dere er nære med å vinne. Så snart en stamme oppnår en viss dominanse (varierer avhengig av hva som ble satt i innstillingene), så vil en advarsel bli sendt ut til alle spillerne som da vil informere alle om at en stamme er nær med å vinne verden.

Når dette skjer så er det en kamp for den største stammen til å kjempe om de siste % de trenger, og de andre sin oppgave å stoppe de.

Hva er dominanse?

Dominance is calculated as the percentage of player-owned villages belonging to a tribe. For example, if there are 100,000 player-owned villages in a world, and a tribe owns 50,000 of those villages, that tribe has 50% dominance.

Krav for å vinne

For a tribe to win the world, both of the following conditions must be met (precise requirements depend on world settings):

  • The world must be of a minimum age
  • The tribe must meet the required level of dominance

Vinne verden

A warning will be sent out to all players when the winning requirements are close to being met. Once both conditions have been met, a report will be sent to players saying that the endgame is in effect, and when peace settings will come into effect. The tribe who achieved the required dominance level will win the game.

Points/Villages requirements

This endgame scenario can apply to either a tribe or a player, dependent on world settings. The player scenario is sometimes used in high speed worlds, but is uncommon in worlds played at a slower speed. In both cases in order to win the world a player or tribe must obtain a minimum amount of points and a minimum number of villages. Then they must hold it for a set period of time. If the player or tribe drops below the victory requirements, endgame will be cancelled and they must start the process again.

Requirements to win

For a tribe or player to win the world, the following conditions must be met (exact requirements depend on world settings):

  • The player/tribe must meet the minimum points requirement
  • The player/tribe must meet the minimum villages requirement
  • The player/tribe must hold both of the above conditions continuously for a specified amount of time

Winning the game

A warning will be sent to all players when a player or tribe has met the victory conditions. At this point, the rest of the world have a specified amount of time in which to bring the player/tribe back below the victory conditions. If the player/tribe maintains the requirements continuously for the specified time, they win the world.