Adelsmann: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Tribalwars Wiki NO
Til navigasjon
Ingen redigeringsforklaring
Ingen redigeringsforklaring
Linje 1: Linje 1:
<div style="font-size:0.8em; float:right">
{{unit
{|
|internal=snob
|- bgcolor="#8D7654"
|name=Adelsmann
! colspan="2" | [[Adelsmann]]
|description=En adelsmann vil redusere lojaliteten i en landsby, når den blir 0 eller lavere har du fått deg en ny by.
|- bgcolor="#F4E4BC"
|wood=40000
|- bgcolor="#F4E4BC"
|clay=50000
|- bgcolor="#F4E4BC"
|iron=50000
| '''Bilde:'''
|pop=100
| [[Bilde:Snob new.png|100px|Adelsmann]]
|speed=35
|- bgcolor="#F4E4BC"
|capacity=0
| '''Kostnad:'''
|att=30
|
|def=100
* Se egen infomasjon''
|def_cav=50
|- bgcolor="#F4E4BC"
|def_archer=100
| '''Krever:'''
|requirements=[[Akademi]] (nivå 1), [[Hovedkvarter]] (nivå 20), [[Smie]] (nivå 20), [[Marked]] (nivå 10)
|  
|requirements_shown=yes
* [[Hovedkvarter]]<br />(nivå 20)
|costs=&nbsp;
* [[Smie]]<br />(nivå 20)
}}
* [[Markedsplass|Marked]]<br />(nivå 10)
* [[Akademi]]<br />(nivå 1)
|- bgcolor="#F4E4BC"
| '''Annet:''' ||
Forskning i smie ikke nødvendig
|}
</div>


'''Adelsmenn''' bruker du for å erobre andre landsbyer - dette er også den eneste måten du kan sikre deg flere landsbyer på.
Hver adelsmann vil senke lojaliteten på en landsby. Hvor mye avhenger av innstillingene til verden, men normalt er det mellom 20-35 per adelsmann.
For at adelsmennene skal ha best mulig effekt, er det best å sende dem hver for seg - altså i flere angrep. Det å sende flere adelsmenn i det samme angrepet, gjør ikke sånn at lojaliteten går ned noe mer.
== Kostnad ==
=== Pakker ===
''[[Pakkesystemet|» Pakker]]''
På de fleste verdener med pakker vil antall pakker per adelsmenn øke per adelsmann som blir produsert. På noen verdener igjen vil du oppleve at det brukes "faste priser", dvs at hver adelsmann koster èn pakke.
Basisprisen for adelsmenn ved bruk av pakker:
{| style="width:250px"
|- bgcolor="#8D7654"
! colspan="3" | Ressurser
|- bgcolor="#F4E4BC"
| align="center" | 28.000 [[Bilde:Holz.png|Tre]]
| align="center" | 30.000 [[Bilde:Lehm.png|Leire]]
| align="center" | 25.000 [[Bilde:Eisen.png|Jern]]
|}
=== Gullmynter ===
''[[Gullmynter|» Gullmynter]]''
Antall gullmynter du produserer i akademiet sier noe om hvor mange adelsmenn du kan produsere. Jo flere gullmynter du har, jo flere adelsmenn kan du produsere.
Den første adelsmannen koster deg bare 1 gullmynt. Den andre koster deg 2 osv.
Prisen for utdanning av adelsmenn er konstant:
{| style="width:250px"
|- bgcolor="#8D7654"
! colspan="3" | Ressurser
|- bgcolor="#F4E4BC"
| align="center" | 40.000 [[Bilde:Holz.png|Tre]]
| align="center" | 50.000  [[Bilde:Lehm.png|Leire]]
| align="center" | 50.000  [[Bilde:Eisen.png|Jern]]
|}


== Hint ==
== Hint ==
Linje 72: Linje 24:
* Taper du en adelsmann på verdener med gullmynter, trenger du ikke lage nye gullmynter til den adelsmannen. Den vil bli plassert i din oversikt over hvor mange adelsmenn du kan utdanne.
* Taper du en adelsmann på verdener med gullmynter, trenger du ikke lage nye gullmynter til den adelsmannen. Den vil bli plassert i din oversikt over hvor mange adelsmenn du kan utdanne.
* Avstanden en adelsmann kan gå sier noe om hvor langt du kan sende en adelsmann på tur. Jo lengre avstand, jo lengre unna kan du sende dem.
* Avstanden en adelsmann kan gå sier noe om hvor langt du kan sende en adelsmann på tur. Jo lengre avstand, jo lengre unna kan du sende dem.
== Egenskaper ==
* [[Bilde:Speed.png|Hastighet]] '''Hastighet:'''
:* 35 minutter per felt
* [[Bilde:Storage22222.png|Ressurser]] '''Bytte:'''
:* 0 [[ressurser]]
== Forschung ==
=== 10 nivå system ===
{| style="width:400px"
|- bgcolor="#8D7654"
! Nivå
! colspan="3" | Ressurser
! [[Bilde:Att.png|Angrepsstyrke]]
! [[Bilde:Def.png|Generelt forsvar]]
! [[Bilde:Def_cav.png|Forsvar mot kavaleri]]
! [[Bilde:def_archer.png|Forsvar mot bueskyttere]]
|- bgcolor="#F4E4BC"
| align="center" | 1
| colspan="3" align="center" | ''Enhet allerede framforsket''
| align="center" | 30
| align="center" | 100
| align="center" | 50
| align="center" | 100
|}
=== 3 nivå system ===
{| style="width:400px"
|- bgcolor="#8D7654"
! Nivå
! colspan="3" | Ressurser
! [[Bilde:Att.png|Angrepsstyrke]]
! [[Bilde:Def.png|Generelt forsvar]]
! [[Bilde:Def_cav.png|Forsvar mot kavaleri]]
! [[Bilde:def_archer.png|Forsvar mot bueskyttere]]
|- bgcolor="#F4E4BC"
| align="center" | 1
| colspan="3" align="center" | ''Enhet allerede framforsket''
| align="center" | 30
| align="center" | 100
| align="center" | 50
| align="center" | 100
|}
=== Forenklet forskning ===
{| style="width:400px"
|- bgcolor="#8D7654"
! Nivå
! colspan="3" | Ressurser
! [[Bilde:Att.png|Angrepsstyrke]]
! [[Bilde:Def.png|Generelt forsvar]]
! [[Bilde:Def_cav.png|Forsvar mot kavaleri]]
! [[Bilde:def_archer.png|Forsvar mot bueskyttere]]
|- bgcolor="#F4E4BC"
| align="center" | 1
| colspan="3" align="center" | ''Enheten er allerede framforsket''
| align="center" | 30
| align="center" | 100
| align="center" | 50
| align="center" | 100
|}

Sideversjonen fra 15. mar. 2014 kl. 19:05

Adelsmann

En adelsmann vil redusere lojaliteten i en landsby, når den blir 0 eller lavere har du fått deg en ny by.

Pris per enhet Befolkning Hastighet Bærekapasitet
Tre: 40000 Leire: 50000 Jern: 50000 Pop.png 100 35 minutter per felt 0

Forskning

Krav: Akademi (nivå 1), Hovedkvarter (nivå 20), Smie (nivå 20), Marked (nivå 10)


På verdener med enkel forskning aktivert:


AngrepsstyrkeAtt.png 30
Generelt forsvarDef.png 100
KavaleriforsvarDef cav.png 50
Forsvar bueskytterDef archer.png 100
Forskningspris: 


Hint

  • Dersom du taper en adelsmann på verdener med pakker, vil du få muligheten til å produsere en ny adelsmann litt billigere.
  • Taper du en adelsmann på verdener med gullmynter, trenger du ikke lage nye gullmynter til den adelsmannen. Den vil bli plassert i din oversikt over hvor mange adelsmenn du kan utdanne.
  • Avstanden en adelsmann kan gå sier noe om hvor langt du kan sende en adelsmann på tur. Jo lengre avstand, jo lengre unna kan du sende dem.